VIP i samarbeid med kommunen

VIP ble også i år gjennomført i alle Vg1-klasser.

En del av arbeidet med folkehelse og livsmestring ved Dokka vgs er at vi har skoleprogrammet VIP  for alle vg 1-klassene. VIP står for Veiledning og Informasjon om Psykisk helse, og gjennomføres med et 3-timers opplegg med kontaktlærer og et 2-timers klassebesøk fra helsetjenester i  kommunen. Mål med VIP er å gjøre elevene bedre rustet til å ta vare på egen  psykisk helse og at de får kunnskap om hvor de kan søke hjelp. Gro Bratlien fra psykisk helse- og  rustjeneste og Marthe Hasle fra skolehelsetjenesten i Nordre Land kommune var på sitt siste klassebesøk i denne omgang denne uka.