Vg1 Helse- og oppvekstfag i tett samarbeid med nærskolen

HOA og HOB hadde matematikkdag for 3.trinn på Dokka barne- og ungdomsskole.

barn i kø for å hoppe lengdehopp på en gressplen med et fotballmål bak seg - Klikk for stort bildeLengdehopp var populærtElever fra vg1 HO og fra 3.trinn DBUS - Klikk for stort bildeElever fra vg1 HO og fra 3.trinn DBUSet barn studerer blink med poeng og en ertepose på - Klikk for stort bildeSumeringsoppgave etter erteposekast Lillian Kjeldsrud Elevene i HOA og HOB tok over 3.trinn på Dokka barne- og ungdomsskole og hadde ansvar for en flott matematikkdag. Lærerne på trinnet kunne observere elevene sine i oppgaver uten selv å måtte lede opplegg. Hele dagen var veldig rolig og fin. HO-elevene tok oppgaven på alvor og holdt seg på sine faste stasjoner. De hadde også flere nye oppgaver som 3.trinnet kan bruke videre.

Elevene var også veldig fornøyde der de mente at butikk var veldig morsomt. At det var passe lenge på hver stasjon og at alt var like morsomt. De mente HO-elevene forklarte godt hva de skulle gjøre.  Elevene vil gjerne ha flere slike dager med elever fra Dokka videregående skole.

Flere bilder fra dagen finner du ved å klikke her