TIF-elevene på besøk til Prøven næringspark

Opplæringskontoret for bil og transportfag hadde laget et flott opplegg for TIF elever fra Dokka, Raufoss og Hadeland.

Elev styrer kran på lastebil og flytter et langt rør ned fra lasteplanet - Klikk for stort bildeElevene fikk prøve og kjøre kran på egen hånd. Eirik Thorsrud Elevene fikk god omvisning og informasjon om bedriftene som holder til på Prøven.

De fikk presentasjon av Ekeri som leverer og reparerer påbygg til lastebiler. Her fikk elevene prøve ut reservedelsfaget, litt sveising og lakkering.

Toten transport, LRN og  Håkerud Johansen er store transportaktører på Østlandet. Her fikk elevene være med å kjøre lastebil, og de fikk lov å kjøre kran på egenhånd. Elevene fikk et innblikk i hverdagen til lærlingene hos Volvo lastebil, og hva slags hjelpemidler de bruker ved feilsøking og programmering.

6 elever foran tankbil som er åpen i bakenden. inne i en fabrikkhall. - Klikk for stort bildePÅ besøk hos norsk herdesenter Eirik Thorsrud På Protomek, Norsk herdesenter og Steertec fikk elevene se moderne produksjonsfasiliteter i industrien, og til slutt hadde Horisont en god brief om gjenvinning og farlig avfall.

Elevene fikk i løpet av dagen godt innblikk i hva som foregår på verksteder, i transportnæringen og industrien.

Klikker du her kan du se flere bilder fra dagen.