Begge elektroklassene på tunnelbesøk

Hugaviktunnellen langs E16 ved Vangsmjøsa var destinasjonen.

Tunnelteori - Klikk for stort bildeTunnelteoriInformasjon om arbeidet som gjøres i en tunnel. - Klikk for stort bildeInformasjon om arbeidet som gjøres i en tunnel.Informasjon og pizza for Vg2-elevene - Klikk for stort bildeInformasjon og pizza for Vg2-eleveneAlle elevene på Vg1 elektro - Klikk for stort bildeAlle elevene på Vg1 elektroVg2 elektro - Klikk for stort bildeVg2 elektroHer skal tunnelen stenges - Klikk for stort bildeHer skal tunnelen stengesTunnelteori - Klikk for stort bildeTunnelteoriGod plass i tom tunnel - Klikk for stort bildeGod plass i tom tunnelInngang til tavlerom - Klikk for stort bildeInngang til tavleromInnsiden av tavlerommet inni tunnelen - Klikk for stort bildeInnsiden av tavlerommet inni tunnelen Hilde Hagenborg Tirsdag 4.oktober og torsdag 6.oktober var vg1 og Vg2 elektro på besøk i den nye tunnelen langs E16 ved Vangsmjøsa, Hugaviktunellen.

Pizza og brus ved ankomst

Ved ankomst fikk vi pizza og brus og litt info om arbeidet som gjøres i en tunnel. Etterpå fikk vi komme inn i tunnelen og se tavlerommene. Der fikk elevene info om hvordan ting blir styrt i en tunnel.

Demonstrasjon av stenging av tunnelen

Torsdag fikk Vg2-elevene en demonstrasjon av hvordan de kan stenge den 1800 meter lange tunnelen utenfra ved bruk av bommer. Det ble også en mer teknisk gjennomgang av flere styringer i tunellen for vg2.

Vi takker hjerteligst Statens Vegvesen som ville ta imot oss og vise oss rundt.