1ST som museumsguider

Elevene i 1ST har vært museumsguider for besøkende fra Læringssenteret i Land.

3 jenter i kostyme steker pannekaker på takke i åpen vedovn - Klikk for stort bildeHer stekes det pannekaker på takkeGutt med mene klær støtter seg på en gammel seng i gammelt hus - Klikk for stort bildeDet ble danset folkedans for de besøkendeJente og gutt foran veggmalerier i gammelt hus - Klikk for stort bildeElevene guidet rundt i Thomlebygningen4 jenter sitter på en trapp foran gammelt hus, med mikrofon og høyttalere . - Klikk for stort bildeElevene arrangerte leker for de besøkendejente med forkle står med syggen til og skal servere vafler til 5 besøkende  som sitter på en benk på et gammelt kjøkken - Klikk for stort bildeDe besøkende fikk servert vafler med brunost Anne Helene Woxen Det ble danset folkedans, stekt pannekaker på takke, vafler på ovn og kinnet smør. Det ble også mulighet for de besøkende å teste ulike leker. Elevene formidlet historie om byggene de var plassert i, og fikk vist fram norsk kultur og tradisjon.  De fikk masse skryt for inkluderende og fine opplevelser på Lands museum.