Høy aktivitet og forberedelse til YFF-perioden for tømrerfag

Læreplanmål, praktisk og teoretisk erfaring krysses av og fylles i kunnskapsryggsekken til elevene.

Siste året

Elever snekrer på en vegg i en fagbrikkhall - Klikk for stort bildeHøyt aktivitetsnivå hos 2TØM Markus Stensvold Elevene er nå inne i siste året før arbeidslivet venter om noen måneder Forberedelsene er godt i gang. I disse korte ukene etter skolestart har elevene allerede bygget en modell av en klimakonstruksjon; yttervegg med oppbygging etter dagens gjeldende krav.

Teori og praksis

De har gjennomgått teori om bygging av stillas, for deretter å overføre dette i praksis. Armering, forskaling og støyping er arbeidsoppgaver en tømrer kan møte på, så dette har selvfølgelig klassen allerede prøvd seg på. Øvelser med kikkert og laser har de også gjort unna Der de bla. funnet ut av fall i terreng og regnet ut hvor mange kubikkmeter med masse som må til for å få jevnt underlag på en fiktiv byggegrunn.

Effektiv gjeng

Siden tømrerfagelevene er av det effektive slaget, har de også tatt seg tid til å lage og levere ett søppelskur før praksisperioden starter. God stemning og godt driv på en flott gjeng med stødige elever!

Klikk her for flere bilder fra aktivitetene