Programmeringsdager for realfagselevene

Fredag og mandag før jul gjennomfører realfagsavdelingen programmeringsdager for realfagselevene i 2ST og 3ST.

Elever sitter med ryggen til i et klasserom og følger med på undervisning av lærer - Klikk for stort bildeKonsentrerte elever følger en av programmeringsleksjoneneAlle elever i 2ST og 3ST som har R-matematikk og/eller fysikk får dette tilbudet disse dagene.

Mål for dagene

Elevene skal utvikle og strukturere egne programbibliotek for fagene matematikk og fysikk. Disse programmene skal være både innlæring i fagene og en forberedelse til eksamen. PCskjerm i forkant og lærer som underviser i bakkant - Klikk for stort bildeHer løses en programmeringsoppgave Bjørn Saur

Bidrag fra Høgskolen i Innlandet

I gjennomføringen deltar flere lærere fra avdelingen med sin kompetanse på området. Skolen har et samarbeid med Høgskolen i Innlandet ved Jonas Oskarsson. Han skal også gjennomføre et lengre leksjon med elevene.

Programmeringsløft

Vi håper disse dagene medfører et løft innen programmering både for elever og lærere. Takk til realfagsavdelingen for initiativet.