Dokka vgs på fylkesmesterskapet i Ungt Entreprenørskap

Tre elevbedrifter fra Dokka VGS stilte på Fylkesmesterskapet i Ungt Entreprenørskap onsdag 22.mars.

Trangt om plassen

4 jenter bak et ståbord i en messehall som forklarer noe til to kunder foran bordet - Klikk for stort bildeElevbedriften Ænnsles forteller om sitt konsept til kunderDet var mye folk på Scandic hotell på Hamar, der 75 elevbedrifter konkurrerte om de gjeve prisene. Elevene våre stilte med elevbedriftene «Ænnsles UB», Fyrløs UB og «Plex UB» og de stilte opp med 13 elever som stod på stand og snakket med besøkende, andre deltakere og jurymedlemmer fra klokken 11 til klokken 15. De fortalte om sine ideer, produkter, regnskap, sitt samarbeid i bedriften, sin markedsføring og sine tanker om produktenes bærekraft.

Plex UB

4 elever i svarte, like gensere foran en rekke produkter i plast med ledlys - Klikk for stort bildeElevbedriften Plex UB foran noen av produktene sinePlex UB stilte med miljøvennlige, tøffe ledskilt som alle kan ha glede av. Perfekte som bakgrunns pynt, eller bare helt vanlig pynt som man kan style rommet med.

Ænnsles UB

4 jenter bak et ståbord i en messehall ser på 3 ansatte fra skolen og en som smaker på knekkebrødet deres. - Klikk for stort bildeGod stemning rundt bordet til elevbedriften ÆnnslesÆnnsles UB hadde produsert bærekraftige knekkebrød av sirissmel og mesk fra øl-produksjon, som egentlig ville blitt kastet. Bedriften hadde fokus på mindre avfall, og å bevisstgjøre forbrukere med en smak av fremtiden!

Fyrløs UB

4 unge menneskar bak et bord med utstilling av tennbriketter der eldre mann står ved bordets framside inni en stor messehall - Klikk for stort bildeElevbedriften Fullfyr UB sammen med rektorFyrløs UB hadde laget tennbriketter av avispapir og stearinlys. De brukte "ferdigleste" aviser som ellers skulle kastes, og stearinlys-/kubbelysstumper som folk ikke lenger hadde brukt for. Bærekraft var i fokus og markedet var alle som fyrer med ved.

Prisvinnere og solid innsats

5 elever på en scene foran et bilde de har fått premie for å lage - Klikk for stort bildeElevbedriften Ænnsles får førstepris for mest kreative bidrag til Instagram Kitty Selj Alle kan ikke vinne, og konkurransen var hård, men «Ænnsles» stakk av med hele tre priser, i kategoriene; nr. 3 i beste logo, nr. 3 i beste kundeopplevelse på stand, og førsteprisen for de mest kreative bidragene til Instagramkonkurransen. Strålende godt gjort fordi det var veldig mange meget gode bedrifter som stilte.

Alle elevene fra Dokka VGs gjorde en strålende innsats!