1ST går ut høyt

1ST har vært på skoletur og besøkt Norsk Fjellsenter i Lom og Klimaparken 2469 ved foten av Galdhøpiggen.

Garantert kaldt brevann - Klikk for stort bildeGarantert kaldt brevann1ST har vært på skoletur og besøkt Norsk Fjellsenter i Lom og Klimaparken 2469 som ligger ved foten av Galdhøpiggen. De har lært om klimaendringer, permafrosten som tiner, smeltende snøfonner og dyr og planter som overlever i de barske fjellene.

Det mest spektakulære var kanskje å vandre 60 meter inn i isen som er datert 7500 år tilbake i tid. Her fikk elevene oppleve magisk iskunst og lære enda mer om arkeologiske funn og skatter .

Bonus

Bonus på turen var knallvær, god stemning og muligheten for å knytte sosiale bånd i ny klasse.