Biblioteket

Biblioteket finner du i A-blokka, ved siden av kantina.

Søk i bibliotekets katalog

Biblioteket er et felles møtested for alle på skolen. Her kan du låne bøker, lydbøker, filmer, tidsskrifter og tegneserier. Biblioteket er også et fint sted å jobbe med skolearbeid.

Åpningstider

Biblioteket er åpent mandag–fredag kl. 08.00–15.30

Bibliotekaren er til stede:

• Mandag kl. 08.00–15.30
  • Onsdag kl. 12.15–15.30
  • Torsdag kl. 08.00–15.30

Kontakt bibliotekar

Øyvind Haug har e-post: oyvhau@innlandetfylke.no

Hva kan du gjøre på biblioteket?

• Låne bøker
  • Lese tidsskrifter og aviser
  • Spille brettspill
  • Spille på gitar eller flygel
  • Bruke to store grupperom
  • Jobbe med gruppeoppgaver og prosjekter
  • Gjøre lekser
  • Bruke oppslagsverkene

Lånetid

• Bok: 4 uker
  • Film: 1 uke

E-bøker

Nå kan du låne e-bøker fra bibliotekene i Oppland. Disse kan du finne i vår bibliotekkatalog, eller ved å laste ned appen BookBites

Kom innom biblioteket så lager vi et nasjonalt lånekort til deg, slik at du kan logge deg på BookBites med lånenummer og pin-kode.

Regler

Det er ikke lov til å spise på biblioteket. Bøker og møblement skal behandles pent. Ved brudd på ordensreglene blir det gitt anmerkninger.

Biblioteket er en studieplass, så pass på lydnivået og vis hensyn til de andre elevene.

Følg oss

Forfatterbesøk og debatter

Biblioteket blir også benyttet til forfatterbesøk, tidsaktuelle debatter og andre arrangementer.